De vereniging

N.S.R.V. Jolly Jumper

N.S.R.V. Jolly Jumper is de studenten rijvereniging van Nijmegen. Alle studenten met een passie voor paarden of paardrijden die studeren of wonen in Nijmegen zijn welkom om lid te worden. Leden van de vereniging rijden paarden op verschillende niveau’s: van beginners tot gevorderden. Gezelligheid en verbondenheid staat centraal binnen de vereniging.

Er vinden elke maandag verenigingslessen plaats bij onze Manege “De Veluw” in Ewijk. Tijdens de verenigingslessen wordt er gedressuurd, maandelijks is er een springles en zijn er themalessen. Naast de verenigingslessen wordt er veel op andere locaties paarden gereden. Zo zijn er maandelijks twee paardgerelateerde activiteiten, zoals buitenritten, strandritten en westernrijden. Daarnaast hebben we een maandelijkse borrel bij onze stamkroeg Van Ouds. Ook vindt er een jaarlijks JJ weekend plaats. Dit is een gezellig weekend vol met paardrijden en gezelligheid. Een beetje ponykamp, maar dan voor studenten.

N.S.R.V. Jolly Jumper is lid van de KNHS-VNS. Dit is een overkoepelende organiseren waarbij andere zusterverenigingen aangesloten zijn. De aangesloten zusterverenigingen organiseren (indien mogelijk) jaarlijks een Steden Ontmoeting (ook wel SO genoemd). Zo’n SO duurt meestal 1,5 dag en vindt plaats in het weekend. Met een groep deelnemers ga je naar de locatie waar de zustervereniging het SO organiseert. Hier rijdt je in de voorronde je proef of spring je je parcour op een onbekende pony of paard. Tijdens het gezellige themafeest worden de halve finalisten bekend gemaakt. Een weekend vol gezelligheid!

Door de verschillende soorten activiteiten van de vereniging is er voor ieder wat wils. Van gezelligheidsmens tot fanatieke ruiter: iedereen is welkom! Door de verschillende soorten activiteiten van de vereniging is er voor ieder wat wils. Van gezelligheidsmens tot fanatieke ruiter: iedereen is welkom! Meer informatie over het lidmaatschap en lid worden van de vereniging vindt je bij lid worden. Via de knop hieronder kom je op het contactformulier.